PPC Profit er et PPC bureau, der udelukkende fokuserer på mellemstore til store ehandelsvirksomheder.

Vi har en amerikansk afdeling med navnet SavvyRevenue, der i samme stil kun arbejder med amerikanske kunder indenfor ehandel.

Allerede inden PPC Profit var en realitet vidste jeg, at bureauet kun skulle arbejde med et meget specifikt kundesegment. Dette var for at kunne bidrage med den mest mulige værdi for vores kunder.

Vi skaber mest værdi for ehandelsvirksomheder, der har erfaring med ehandel og har en sund forretning. Du sælger typisk  almindelige varer (mobiltilbehør, senge, legetøj fx) og har et PPC budget på mellem 50.000 kr. til 2.000.000 kr. per måned eller i det mindste har potentialet for at komme herop.

Typiske udfordringer vores kunder har

  • Vækste deres AdWords annoncering profitabelt
  • Finde ud af hvordan de skal have en attributionsmodel
  • Bygning og optimering af data feeds på tværs af Google og andre markedspladser
  • Specifikke strategier i løbet af året jf. højsæson (valentinsdag, black friday, juletid)
  • Udnyttelse af mobiltrafik
  • Udvidelse fra kun AdWords til nye kanaler

Vores ydelser er bygget omkring disse udfordringer og ehandel, som kundesegmentet. Vi arbejder aldrig udenfor ehandel og sjældent arbejder vi med kunder, som ikke står overfor disse udfordringer.

Hvorfor navnet PPC Profit?

At skabe omsætning via Google AdWords er super let. At skabe profit derimod er langt sværere og kræver mere finesse. Vi vil gerne arbejde med de annoncører, der kræver lidt mere finesse. Derfor valgte vi navnet PPC Profit, da vi gerne vil fokusere på selve dette med at skabe profit.

Ved at skabe profit sørger vi for, at alle parter er glade med samarbejdet og kan se muligheder for at udvide det i stedet for at presse citronen.

Udenlandseventyret startede i 2010

Mit navn er Andreas Lolk og jeg er grundlæggeren og den primære PPC Manager i PPC Profit. Jeg har arbejdet med PPC siden 2009, og har arbejdet 7.5 år uden af disse 8 år i bureaubranchen.

Jeg er også co-founder i White Shark Media, et amerikansk bureau med over 1.500 kunder. Jeg trådte ud af den daglige drift i White Shark Media tilbage i 2016 for at stifte PPC Profit og SavvyRevenue.

Jeg startede i PPC tilbage i 2009, da den virksomhed jeg arbejdede med ændrede sin forretningsmodel fra at sætte individuelle AdWords kampagner for deres jobannoncer til at optimere kundernes egne AdWords kampagner. Jeg blev ved med at tage et kig over skulderen på ham, der dengang var ansvarlig og tænkte “det der kan jeg altså gøre bedre”.

Direkte ud i den dybe ende

Ét år senere landede jeg mit første job, som chef for AdWords i et bureau, der var på raketfart til den store liga. Dette var måske en af de bedste beslutninger jeg nogensinde har lavet. Jeg kom ind i et bureau, der var ved at eksplodere. Grundlæggeren havde hyret to sælgere og styrede selv alle AdWords kampagnerne. Da han endeligt hyrede mig lå der 41 AdWords kontrakter, der havde brug for at blive leveret.

Jeg blev med andre ord smidt ud på den dybe ende, men det endte med at være en af de bedst oplevelser i min karriere. Vi arbejdede i døgndrift for at levere alle kontrakterne hurtigt og vi fik efter et par måneder hyret yderligere en PPC manager.

Det at blive smidt ud i den dybe ende blev også kendetegnet på nogle andre af mine bedste øjeblikke og der har været en del af dem:

  • Jeg fulgte min drøm om at flytte til udlandet ved først at flytte til Malta og starte den første version af PPC Profit
  • Jeg gik all-in og flyttede til Nicaragua/USA for at starte et amerikansk PPC bureau, der senere gik hen til at blive ét af USAs største PPC bureauer
  • I 2014 blev White Shark Media udvalgt til at være en af de 25 første PPC bureauer, der blev tildelt det tidligere eksklusive Google AdWords Premier SMB Partnership
  • Jeg gik fra at stå for AdWords afdelingen i WSM til at stå for vores egen marketingsafdeling i 2012. På to går gik vi fra ingenting i inbound leads til at generere flere millioner kroner i årlig nyomsætning, drive næsten halv million besøgende til vores blog, samt blive en anerkendt PPC virksomhed i USA
  • I 2015 gik jeg tilbage til vores PPC afdeling, der havde vokset sig til knap 60 mand og jeg voksede den yderligere til 100 mand, samt stod for vores web og SEO afdelinger.
  • Da jeg forlod WSM havde vi mere end 70 millioner kroner i årlig omsætning, 228 millioner i årligt håndterede annoncekroner, 1.500 kunder og 220 medarbejdere.

I 2016, da jeg stod for vores PPC afdeling begyndte jeg at føle, at jeg var kommet længere og længere væk fra marketing. Med 1.500 kunder og omkring 100 medarbejdere i under mit ansvar var mit arbejde ikke længere at lave de bedste marketingskampagner, men mere omkring processer, ledelse, motivation, HR, karriereplanlægning, ansættelse, finans, budgetter, admin og jeg skal komme efter dig skal jeg.

Jeg havde med andre ord bevæget mig langt væk fra det område, som elskede at arbejde med.

Forlad dit hjertebarn

Efter vi hyrede nogle rigtig dygtige folk igennem 2016 besluttede vi i WSM, at vi havde de rette kompetencer i virksomheden og vi blev enige om at jeg skulle træde ud af den daglige drift. Dette var en af de sværeste beslutninger i mit liv, men når jeg ser tilbage på det var det “bare” endnu en gang hvor jeg blev kastet ud på den dybe ende.

Jeg lancerede SavvyRevenue og relancerede PPC Profit i april 2017. Jeg arbejder endnu engang med det område jeg elsker, dygtige mennesker og vi sætter sammen niveauet for hvordan online markedsføring skal se ud.

Deling af mine erfaringer via blogging

Igennem årene har en af  mine mest stabile vaner været at dele ud af mine erfaring, hvilket er noget jeg har haft stor fornøjelse af. Det gør det lettere for mig at tænke over de processer vi arbejder med og sørger for, at vi er med hvor det gælder. Hvis jeg delte ud af vores erfaringer og tips, men det var dårlig rådgivning, så ville der være masser af andre i PPC-branchen, som ville være hurtige til at råbe jagt i gevær.

Jeg har skrevet artikler for de allerstørste medier i PPC-verden, så som blandt andet: PPCHero.com, SearchEngineJournal.com, 3QDigital.com og er blevet nævnt på Forbes.com, NeilPatel.com, ConversionXL.com og mange flere.

Jeg er blevet inviteret til at tale på flere events, heriblandt Local Search Association flere gange, MarketingCamp i 2014 og 2016, samt adskillige Google events.

2016 var et år hvor jeg brugte det meste af min tid på White Shark Media og som taler på konferencer, men jeg er ivrig efter at komme tilbage til blogging med godt indhold i 2017.

Visionen

PPC Profit blev startet med visionen om at blive et af de førende bureauer inden for det at vækste ehandelsvirksomheder. Vi ønsker at gå videre end “bare PPC”. PPC er én af mulighederne online og at optimere alle de forskellige markedsføringsaktiviteter sammen vil blive endnu vigtigere for dygtige købmænd.

Der er tidspunkter, hvor det er bedre for dig at bruge 20.000 kr. på at konverteringsoptimere din hjemmeside end at øge dit PPC budget. På andre tidspunkt skal du investere i kryds- og opsalgsteknologi. Andre gange skal du bruge tid og penge på at optimere din email markedsføring. En sund email markedsføringsstrategi kombineret med remarketing kampagner på Google, display og Facebook kan være en profitabel måde at vækste din online markedsføring på.

Når vi er ansvarlige for hele din online markedsføring kan vi langt nemmere beslutte hvor dit budget skal gå, samt hvordan vi optimerer over hele linjen i stedet for kun at se på et område individuelt.

Nogle af de fremtidige ydelser du vil kunne finde på PPCProfit.dk vil blive:

  • Udvidelse af vores social media annonceringsydelser
  • Udvidelse af vores Amazon ydelser
  • Email markedsføring
  • Konverteringsoptimering
  • Review management
  • Vækststrategier

Alle vores ydelser vil fortsætte med at være eksklusivt fokuserede på ehandelsvirksomheder.

Nysgerrig? Lad os tage en snak om dine udfordringer